Kategórie
Všeobecné

Európske centrum digitálnych inovácií: HOPERO

Slovak AI European Digital Innovation Hub je celonárodný ekosystém s jasným zameraním na umelú inteligenciu cieľom ktorého je podporiť digitálnu transformáciu slovenských firiem v európskom inovačnom priestore. Jedným z cieľov Hopero je upgradovať spoločnosti a ich ľudí pre digitálnu éru posilňovaním a rozširovaním komunity inovátorov, zdieľaním vedomostí, zlepšovaním prístupu k finančným prostriedkom a zavádzaním umelej inteligencie.

Európske centrum digitálnych inovácií: HOPERO

Slovak AI European Digital Innovation Hub je celonárodný ekosystém s jasným zameraním na umelú inteligenciu cieľom ktorého je podporiť digitálnu transformáciu slovenských firiem v európskom inovačnom priestore. Jedným z cieľov Hopero je upgradovať spoločnosti a pripraviť ich zamestnancov pre digitálnu éru posilňovaním a rozširovaním komunity inovátorov, zdieľaním vedomostí, zlepšovaním prístupu k finančným prostriedkom a zavádzaním umelej inteligencie.

Hopero sa venuje trom hlavným oblastiam:

  • Podpora digitálnych technológií súvisiacich s umelou inteligenciou.
  • Podpora MSP v prístupe k súkromnému financovaniu a financovaniu zo zdrojov EÚ.
  • Rozvoj digitálneho inovačného ekosystému na Slovensku.

Hopero vám pomôže implementovať digitálnu transformáciu a naučí vás hľadať finančné prostriedky na vaše projekty.

Hopero konzorcium:

Viac informácií o Hopero a ich službách nájdete TU.

Privítajte Mistral-sk-7b! 3 okt - Slovenská AI komunita sa po dlhom čase dočkala nového, tentoraz naozaj veľkého jazykového modelu pre slovenský jazyk.
NCC pre HPC na INOFESTe 2024: Festival inovácií v Žiline 24 sep - V dňoch 17. a 18. septembra 2024 sa v Žiline uskutočnil už piaty ročník festivalu inovácií INOFEST 2024, ktorý zorganizovalo združenie INOVATO. Podujatie sa stalo jedinečnou platformou pre stretnutie odborníkov, podnikateľov, akademikov, inovátorov, študentov, zástupcov štátnej správy a verejnosti, čím posilnilo spoluprácu v oblasti regionálnych inovačných ekosystémov na Slovensku.
Klasifikácia intentov pre bankové chatboty pomocou veľkých jazykových modelov 12 sep - Tento článok hodnotí použitie veľkých jazykových modelov na klasifikáciu intentov v chatbote s preddefinovanými odpoveďami, určenom pre webové stránky bankového sektora. Zameriavame sa na efektivitu modelu SlovakBERT a porovnávame ho s použitím multilingválnych generatívnych modelov, ako sú Llama 8b instruct a Gemma 7b instruct, v ich predtrénovaných aj fine-tunovaných verziách. Výsledky naznačujú, že SlovakBERT dosahuje lepšie výsledky než ostatné modely, a to v presnosti klasifikácie ako aj v miere falošne pozitívnych predikcií.